Vakarų medienos grupė“ plečiasi

2009-05-12

"Verslo žinios"  2009 05 13
Nijolė Dvarionaitė

Praėjusių metų pabaigoje pardavusi įmonę „Girių bizonas" UAB „Vakarų medienos grupė" (VMG) įsigijo ir prisijungė keturias su pagrindine veikla siejamas įmones. Įmonių grupės teigimu, taip ji ruošiasi būsimam rinkos pakilimui ir užsakymų protrūkiui.

Valdžiusi AB „Klaipėdos mediena" ir UAB „Sakuona", VMG įsigijo Kazlų Rūdoje veikiančią medienos perdirbimo UAB „Jūrės ąžuolas", ten pat IKEA baldų fabrikui šilumą ir elektros energiją tiekiančią UAB „Baltijos elektrinių investicijos" (BEI), UAB „VMG ekspedicija". Dabar VMG priklauso ir Ukrainoje ąžuolo ruošinius gaminanti įmonė „Woody Industry". Visos naujosios įmonės iki tol priklausė vienam iš VMG akcininkų, VMG prezidentui Sigitui Paulauskui, valdančiam 90% grupės akcijų, tačiau tiesiogiai įmonės su VMG nebuvo susijusios.

„Yra etapai, kai verta įmones parduoti ar įsigyti, o dabar tam pats geriausias laikas. Manau, kad tai nepaskutinės mūsų įsigytos įmonės", - sako Viktoras Adomaitis, VMG generalinis direktorius. Jis yra įsigijęs 10% VMG akcijų.

Jo teigimu, visų įsigytų įmonių veikla susijusi su medienos pramone, o BEI leisianti apsisaugoti nuo elektros kainos šuolių. Jau šiemet yra numatoma BEI plėtra statant keletą elektrinių. Tiesioginės naudos iš naujai įsigytų įmonių tikimasi jau šiemet, o pasibaigus sunkmečiui VMG būsianti pasirengusi rinkos pakilimui.
„Rinka neišvengiamai kils, artėja laikas, kai paklausa pradės augti, o pasiūla taip greit neužaugs. Įvertinus, kiek įmonių bankrutavo ar užsidarė, tas krūvis bus malonus išlikusioms įmonėms, daug didžiulių užsakymų ir nedidelė konkurencija", - pakilimui rengiasi p. Adomaitis.

Šiemet numatomos investicijos ir į AB „Klaipėdos mediena" - diegs naujas medienos drožlių plokščių ir baldų gamybos technologijas, kad įmonė galėtų didinti eksporto apimtis bei atitiktų aplinkosaugos reikalavimus. Bendra projekto vertė sudarys 30 mln. Lt, iš jų 9,08 mln. Lt - ES parama.

„Kaip vieną iš konkurencijos didinimo galimybių matome gamybos apimčių plėtimą. Tada atsiranda galimybė piginti savikainą ir siūlyti konkurencingas kainas, o mūsų pirkėjai stebi rinką ir visada dairosi alternatyvų. Vyksta kova už būvį", - tvirtina p. Adomaitis.

Apie 30% projekto vertės sudaranti aplinkosauginė projekto dalis jau pradėta, o kada bus perkama nauja įranga, gamybos apimtis leisianti padidinti 20-30%, anot p. Adomaičio, priklausys nuo susitarimo su bankais dėl kredito laiko.